Aquest és un llistat de bones intencions, de desitjos, que provo de fer servir durant els moments de pràctica fotogràfica creativa, experimental , documental i afectiva.
1. Trobar un bon enquadrament de les figures , gairebé omplint la totalitat de quadre.
2. Demanar al retratat mirar a la càmera o sorprende a la persona retratada.
3. Entendre la càmera com una extensió de la mà i de l'ull.
4. Tunear les càmeres i inventar de noves.
5. Disoldre la imatge en el procés de laboratori. Aconseguir, d'alguna manera, fer invisible això evident i continu i fer visible això atzarós i momentani.
6. Incorporar l'atzar, la casualitat i totes les i mperfeccions com a part del procés de creació fotogràfica.
7. "Fer misteri d'això visible, no d'això invisible" (Oscar Wilde) i valorar això que s'amaga a mitges (erotisme) com una forma de coneixement. Entendre La invisibilitat, la desaparició , la constància , la imperfecció de la imatge com a via de coneixement de la realitat per l'experiència sensible fotogràfica.
dissabte, 1 d’octubre del 2011
Les meves Normes per a la creació fotogràfica
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Els punts 3 i 5 em semblen particularment interessants. El 5, però, no sé si l'acabo d'entendre. O, si més no, no sé adjuntar-ho a un cas real, un exemple. Hi pensaré.
ResponEliminaEl punt 6 també és molt interessant. Sovint allò que just després de la sessió de revelat em semblava un error que "espatllava" la fotografia, la imatge, acaba d'alguna manera sent especialment atraient. I això es dobla amb les pinhole: més atzar, més casualitat, més imperfeccions. I referint-me a això, haig de dir-te que he deixat de fer servir el temporitzador. Soposo que és un factor més.
El punt cinc fa referència a les possibilitats tècniques (òptiques i químiques ) del procés d'ampliació. Sobreexposició, subexposició, reserves, dobles i triples exposicions de diferents negatius, banys de blanqueig, etc . Donen resultats sorprenents sobre una imatge aparentment perfecta
ResponElimina